Een betere dienstverlening voor onze burgers!

Fier op Bertem

Een betere dienstverlening voor onze burgers!

Vanaf 1 maart werken gemeente en OCMW op afspraak. Met het werken op afspraak verbeteren gemeente en OCMW hun dienstverlening. Je komt naar onze medewerkers op het moment dat jou het best past. De wachttijden zullen tot een strikt minimum beperkt worden. Een afspraak maken kan op onze website, telefonisch en tijdens de openingstijden aan de onthaalbalie in het gemeentehuis. Het werken op afspraak is de volgende, logische stap in de grotere vernieuwing van de dienstverlening. Gemeente en OCMW werken ondertussen namelijk al een aantal maanden als één lokaal bestuur.

Weg met de wachtrij!

Niemand wacht graag. Logisch, je hebt wel betere dingen te doen dan aanschuiven in het gemeentehuis. Vertel ons wanneer je komt en wij wachten op jou. Zo eenvoudig is dat. En als we weten wanneer iedereen komt, kunnen we ons al op jouw bezoek voorbereiden. Heb je één van onze diensten nodig, maak dan een afspraak. Wie vanaf 1 maart toch zonder afspraak komt, krijgt aan het onthaal een afspraak voor het eerstvolgende vrije moment. Als het kan de dag zelf nog, maar het is ook mogelijk dat je pas een dag later kan geholpen worden.

Afspraken op meer tijdstippen

Vanaf 1 maart kan je op meer tijdstippen dan nu naar het gemeentehuis komen, bijvoorbeeld op woensdagnamiddag. In totaal zal het gemeentehuis elke week 7 uur meer open zijn dan vroeger, maar je moet dus wel eerst een afspraak maken.

Hoe maak je een afspraak?

Vanaf maandag 2 maart kan je op drie manieren een afspraak maken. Je kiest zelf wat voor jou het handigst is.

Op www.bertem.be/afspraak. Onze website is veruit de meest geschikte plek om een afspraak te maken. Je kan dat doen via de knop die je terugvindt bij de productpagina of surf rechtstreeks naar www.bertem.be/afspraak. Je ziet meteen welke tijdsblokken voor jou nog vrij zijn, zodat je het tijdstip kan kiezen dat jou het best past. Je
kiest eenvoudig het product of de dienstverlening die je nodig hebt, je kiest een datum en een tijdstip en je bevestigt. Zo eenvoudig is dat. Op de website krijg je bovendien ook te zien wat je bij je afspraak moet meebrengen, bijvoorbeeld pasfoto’s of documenten.
Op tel. 016 49 99 99. Lukt het je niet rechtstreeks via de website, dan
kan je ook via de telefoon een afspraak maken op tel. 016 49 99 99.
Aan de onthaalbalie. Ten slotte kan je ook bij de medewerkers van de
onthaalbalie terecht. Ook zij kunnen voor jou een afspraak vastleggen op een moment dat jou past.

Snelle producten aan het onthaal

Voor een aantal eenvoudige producten hoef je geen afspraak te maken. Daarvoor kun je terecht aan onze nieuwe onthaalbalie. Het gaat dan bijvoorbeeld over attesten van gezinssamenstelling of van woonst, over nieuwe codes voor je identiteitskaart of werkloosheidsformulieren. Ook voor het afgeven van ingevulde attesten en formulieren kun je aan de onthaalbalie terecht. Als je twijfelt, kun je vooraf informeren op tel. 016 49 99 99. Wandel- en fietskaarten, B-bonnen, pmd-zakken… koop je op maandag en woensdag in de kiosk in datzelfde onthaal. Wanneer de kiosk gesloten is, koop je dit alles gewoon bij de onthaalmedewerkers.
Openingsuren onthaalbalie voor eenvoudige producten
Elke eerste werkdag van de week van 13 tot 20 uur. De andere werkdagen van de week van 8.30 tot 12 uur én Woensdag en donderdag van 13.30 tot 16 uur. Zaterdag van 10 tot 12 uur

Opgelet: alleen de onthaalbalie is open op zaterdag. Het is niet mogelijk om in het weekend een afspraak te maken met de medewerkers van de
andere diensten


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *